وبلاگ عسل بالامو

وبلاگی برای بررسی عسل طبیعی و بازار عسل طبیعی در ایران - بالامو

وبلاگ عسل بالامو

وبلاگی برای بررسی عسل طبیعی و بازار عسل طبیعی در ایران - بالامو

برای خرید و مشاوره رایگان بر روی لینک زیر کلیک کنید.


 عسل کوهستان 


دقت بفرمایید :

 

مجموعه بالامو متکی به اعتمادی که به محصول و همچنین مشتریان صدیق و مهربان خود دارد تعهد می نماید در صورتی که مشتری مهربان عسل را از این مجموعه خریداری کرد و از عسل دریافتی رضایت کافی را نداشت بنا به هر دلیل ، مجموعه حاضر به دریافت عسل باقی مانده و پرداخت مبلغ عسل مرجوع شده به مشتری می باشد.

 

“هدف ما چشاندن طعم طبیعی عسل با نام بالامو و دوستی پایدار بین خودمان و مشتریان عزیزمان است.”

 

بافت گیاهی منطقه :

 

منطقه دریافتی عسل کوهستانی بالامو (چاراویماق) یکی از مناطق آذربایجان شرقی میباشد که جزو ایرانی تورانی بوده و گیاهان این منطقه در غالب ۶۲ جنس و ۱۰۱ گونه شناسایی  می باشد.

 

توضیحات بیشتر :

 

پوشش گیاهی منطقه به صورت مرتع و گونه های مشترک مرتعی و زراعی در اتفاعات منطقه و مرز بین استان آذربایجان شرقی و غربی میباشد. گونه های غالب مرتعی، گون و درمنه و گونه های همراه شامل سیر کوهی، گاو زبان، زرد پیاز، فستوک گوسفندی، آویشن و کلاه میرحسن می باشد که درهمین منطقه سه گونه گون در لیست گونه های حساس در معرض خطر تهدید قرار دارد. در اراضی تپه ای و دشتی منطقه گونه های مرتعی غالب شامل درمنه، چاودار، جو وحشی، علف گندمی، پنجک، دانه قناری، پونه، تره تیزک، کاکوتی، خاکشیر، اسپرس، تشکر، میخک، بومادران، بابونه، بولاق اوتی، شاطرا، اسپند، دم روباهی و یولاف می باشد. در کل مهمترین از گیاهان منطقه می توان به خشخاش، علف پشمکی، سیر کوهی، گاو زبان، زرد پیاز، انواع یونجه، فستوک گوسفندی، آویشن، کلاه میر حسن، جو وحشی، علف گندمی، پونه، کاکوتی، اسپرس، میخک، بومادران، بابونه، سیاه تلو، زرشک، قره میخ، آلوچه وحشی، نسترن، ازگیل و بید اشاره نمود.