وبلاگ عسل بالامو

وبلاگی برای بررسی عسل طبیعی و بازار عسل طبیعی در ایران - بالامو

وبلاگ عسل بالامو

وبلاگی برای بررسی عسل طبیعی و بازار عسل طبیعی در ایران - بالامو

همه چیز درباره رنگ عسل طبیعی | چرا رنگ عسل طبیعی در مناطق مختلف متفاوت است؟

Rating: 5.0. From 1 vote.

اولین چیزی که هنگام خرید عسل طبیعی توجه ما را به خود جلب میکند رنگ عسل است ، رنگ عسل طبیعی چه چیزی را نشان میدهد؟   در این مقاله به بررسی رنگ عسل طبیعی پرداخته ایم ، با بالامو همراه باشید :

رنگ عسل طبیعی

آیا از رنگ عسل میتوان عسل بودن و یا کیفیت عسل طبیعی را تشخیص داد؟

بر خلاف باور عموم مردم نمیتوان از رنگ عسل به طبیعی بودن یا نبودن آن پی برد ، بسیاری از مردم تیره بودن را نشان کیفیت می دانند ، اما عسل تیره نیز امکان دارد غیر طبیعی باشد و با حرارت دادن تیره شده باشد ، تحقیقات نشان داده است که عسلی که به طور طبیعی تیره تر است مقدار آنتی اکسیدان و مواد معدنی بیشتری دارد.

 

دلیل تیره شده و یا روشن شدن رنگ عسل چیست؟

رنگ عسل طبیعی نشان دهنده سر منشا گیاهی آن است و نسبت به مواد معدنی و ترکیبات موجود در شهد ها رنگ اصلی عسل مشخص می شود. البته شرایط نگهداری و حرارت عسل هم روی رنگ آن تاثیر گذار است که حرارت زیاد و گذشت زمان باعث تیره تر شدن عسل می شود.

 

آیا در طول زمان رنگ عسل طبیعی تغییر میکند؟

البته که با گذشت زمان رنگ عسل طبیعی تیره تر می شود ولی میزان تیرگی آن تا حدود زیادی به اسیدیته و میزان نیتروژن و گلوکز موجود در عسل وابسته است و همچنین به دما نگهداری بسیار مرتبط است و در دماهای بالا تغییر رنگ سریعتر اتفاق می افتد.

رنگ عسل طبیعی

بین طعم عسل و رنگ آن ارتباطی وجود دارد؟

در حالت کلی عسل های تیره طعم تند تری نسبت به عسل های روشن دارند و عسل طبیعی روشن طعم ملایم تری دارد ، اما این موضوع قالبا اتفاق نمی افتد و در بعضی موارد متفاوت است.

 

عسل چه رنگ هایی دارد؟

رنگ عسل بستگی به نوع شهدی که زنبور جمع آوری کرده است متفاوت است ، اما توسط اداره کشاورزی آمریکا به هفت رنگ اصلی تقسیم می شود که عبارتند از کهربایی تیره ، کهربایی ، کهربایی روشن ، کهربایی خیلی روشن ، سفید ، سفید روشن ، سفید آبکی دامنه این رنگ ها در شکل زیر آمده است :

رنگ های عسل طبیعی

 

آیا از عسل طبیعی میتوان به عنوان ماده افزودنی جهت تغییر رنگ استفاده کرد؟

در بعضی مواد غذایی از عسل طبیعی استفاده می کنند ، در بعضی بیسکویت ها با استفاده از عسل تیره رنگ بیسکویت ها را مقداری تیره می کنند و در بعضی نوشیدنی ها و شربت ها با کمک عسل یک رنگ طلایی خاص تولید میکنند ، در ضمن با استفاده از عسل در صنایع غذایی میتوان با افزایش سلامت در جامعه نیز کمک کرد.

 

منبع : HazarHoney.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید عسل طبیعی و طریقه دریافت محصول به فروشگاه عسل بالامو مراجعه فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.